Posted in Basic H, FAMILY, SKIN CARE, TESTIMONI, Vit E

ALKISAH DINA DAN SETERIKA

Cerita 3 minggu lepas.
Kisahnya, aku sibuk menggosok baju nak pergi wedding sepupu di Seremban. Kelam kabut lah sikit, dengan terlambat bangun, dengan budak-budak berlari sana sini. Dah siap gosok, aku off suis seterika, pastu aku tegakkan, letak balik pintu, dan angkut baju masuk bilik.

Tiba-tiba dengar Dina meraung. Tak taulah apa sebenarnya terjadi. Dia tertendanh seterika agaknya. Aku tengok macam melecet mula-mula, so aku ingat dia tertendang pintu. Aku pun lalukan je lah air. Takde sapu apa-apa kat situ. Patutnya boleh sapu Basic H kat situ, supaya dia tak menggelembung. Haa amik kau, setengah jam lepas tu dah menggelembung. Haruslah pakcik makcik atuk nenek dia kat wedding tu tanya cemaner boleh jadi. Tskk penat I menahan rasa bersalah :p.

Aku cari herbal blend cream, tapi tak jumpa, ntah mana budak2 ni campakkan. So, aku pun cucuk VitaE capsul sebiji dan picitkan atas wound dia. Tengah hari sikit tu dah pecah dah. Huhuhu sian anak mama. Nasib baik dia jenis tak merengek. Macho je jalan dengan kaki sakit tu.

20130723-082828.jpg

Hari Isnin tu dia demam, aku bwk gi klinik. Dapat fusidin cream (antibiotic cream). Dalam jugak wound dia sebenarnya, dan Dr tu pun warn aku cakap ni nanti akan jadi scar sebab kena sampai fat layer. Betul lah tu. Nasib baik kat kaki. Kalu kat muka? naya je. Tsskk..

So untuk mengelakkan dia makin teruk, aku rendam kaki dia ngan basic H tiap- tiap petang. Nasib baik dia memang suka celup kaki dalam gayung time mandi. Senang kerja. Setitis basic H dalam segayung air sambil mandi. Adalah 5 minit sekali rendam. Pastu lap kering, picit Vita E tiap-tiap malam. Siang aku mintak baby sitter sapukan fusidin cream.

Alhamdulilah, minggu lepas kuping dia semua dah tanggal, hari ni, nampak kulit dah baik dah tu. 3 minggu jugaklah nak jadi cantik macam tu. Continue sapu Vit E je hari-hari. Semoga hilang parut anak mama! aminnn.

20130723-084203.jpg

Thank you, Allah, thank you Shaklee! Memang terbaik.

Nak order? Boleh PM naaaa
Ieja Ibrahim
Fb: Ad-Dina Shop
016-6658245

Author:

A Doctor by profession, a blessed mother of 3, a wife, daughter and sister. I'm also your preferred Shaklee Independent Distributor (ID 887121). Apart from treating patients using medicines, I believe in giving our body the best nutrition via food and supplements to maintain health and improve our quality of life. Feel free to whatsapp me at 016-6658245 for consultation.

Leave a Reply

