Posted in BREASTFEEDING, ESP, Mealshake, Performance Drink, PRODUCTS

CERITA ESP

Sebenarnya masa mula-mula ambil Shaklee untuk berpantang dan menyusukan Dina, saya TAKUTT, TAKUTT sangat nak beli ESP. Walaupun masa tu Iffah ada offer sekali dengan set menyusu. Saya ingat lagi saya tanya dia ESP rasa apa, Mealshake rasa macam mana. TAKUTTTT GILER ok nak beli! Mahal kot RM 150 satu canister. Saya dapat murah sikit lah sebab saya ahli kann. Sebabnya mudah – SAYA TAK MINUM SUSU. Dari bayi, zaman kanak-kanak, SAYA TAK MINUM SUSU. Saya minum susu cap gantung sampai umur hampir 3 tahun. Lepas tu saya minum Milo, kalau ada pun susu yang saya minum, cuma susu Dutch Lady Coklat.

Masa belajar kat UK, saya beli semi-skimmed milk, campur dengan cereal. Pastu letak sikitt je susu. Buat syarat. Teruk kan? Sepanjang mengandung, saya cuma minum susu coklat Dutch Lady. Sekotak atau 2 kotak sehari.

Saya berpantang dengan basic set Vitalea-Vita C- B Comp- Alfalfa-zinc Complex. Ramadhan pertama dengan Dina, saya tak minum ESP lagi. Dapat juga puasa, alhamdulillah. Sebab masa tu masih cuti. Tapi bila lepas asar, dah pukul 630pm, rasa dah melepek, tak larat dah nak gerak banyak2. Mengada, kan? Hahaha.

Lepas tu sampai promosi ESP bulan November. Saya pun cuba lah beli. Ye lah. Dah harga murah sikit, beli lah kan??Lagipun masa tu saya dalam misi mengganti puasa. Dengan kerja, Dina yang makin lasak, memang penatlah kan..

Cuba minum dengan teh O. Ok lah kot, rasa macam oats. Tapi macam tak lalu nak minum hari-hari. Cuba dengan Milo, pun tak boleh gak. Tak kena dengan tekak. Pikir punya pikir, saya pun beli Set Triple Gem : ESP, MEALSHAKE , PERFORMANCE DRINK.

Amik 2 sudu PD, 1 sudu ESP, 1 sudu mealshake. Shake shake shake dengan air suam. Alhamdulillah. Baru jumpa rasa yang kena dengan selera tekak saya. Kadang-kadang saya bancuh dengan Nestle Bliss.

20140303-183723.jpg
Triple Gem Set

Saya bancuh dan makan waktu sahur. Alhamdulillah. Rasa bezanya. Bila makan tu, tidak lah penat sangat, nak kata tak penat langsung tu tipu lah. Dan namanya puasa, memanglah kena penat. Tapi tak lah teruk sangat. Adalah tenaga lagi.

Dan itulah juga peneman saya sepanjang Ramadhan berikutnya. Alhamdulillah, Ramadhan berjalan lancar.

Haa.. jadi apa lagi, Bulan mac ni PROMO ESP BELI 6 PERCUMA 1, dapat FREE MEMBERSHIP lagi. Moh cuba beramai-ramai. Yang penting, dapatkan rasa bancuhan yang sesuai dengan tekak anda. Plain, dengan susu, twister oren, ribena, milo, anda pilih. Ikut selera masing-masing.

PM saya
Ieja
016-6658245

20140303-185041.jpg

Author:

A Doctor by profession, a blessed mother of 3, a wife, daughter and sister. I'm also your preferred Shaklee Independent Distributor (ID 887121). Apart from treating patients using medicines, I believe in giving our body the best nutrition via food and supplements to maintain health and improve our quality of life. Feel free to whatsapp me at 016-6658245 for consultation.

Leave a Reply

