Posted in FAMILY, PERSONAL

‘Basikal’ pink itu

20140305-071107.jpg

2 malam lepas saya berikan Adam dan Dina sebotol vitagen setiap satu. Sambil saya bersiap-siap untuk menghadiri kenduri arwah makwe. Selesai bersiap, saya jumpa satu botol vitagen kosong, tandanya Adam dah habis minum. Dan Dina dah tak pegang botol vitagen lagi.

Pelik (sebab biasa Dina mmg minum separuh je, tak pernah habis), saya tanya;
” Adik, mana vitagen?”
“yesh!” katanya penuh yakin sambil tunjuk peti ais.
Saya bukak peti ais, takde. Memang dah agak, sebab dia belum kuat nak bukak peti ais lagi.
Dan saya cari dalam bilik, di ruang tamu, dapur. Pun tak ada.

MALAM TADI.

Selesai makan, tiba-tiba saya nampak satu tompokan besar vitagen di ruang tamu. Botolnya masih tak ada. Bila tanya budak dua orang tu, mestilah dua-dua tak tau kan.

Diorang minum lagi sorang satu vitagen. Kali ni, ada 2 botol kosong. Betul lah kan? Saya lap tempat tumpah.

Lepas tu saya nampak setompok vitagen di sana sini. Pelik kan? Padahal dah lama habis dah vitagen tadi. Tiba-tiba saya nampak Dina naik basikal pink dia. Basikal ke? Ntah lah, yang budak kecik main tolak guna kaki tu. Saya suruh cik suami buka tempat simpan barang kat situ.

Agak dahhhh… itu lah peti ais budak kecik nih!!! Patutlah sana setompok vitagen, sini setompok vitagen. Hai lahhhh anak…

Nak marah ke tak nak? budak comel ni

20140305-082938.jpg

Advertisements

Author:

A Doctor by profession, a blessed mother of 3, a wife, daughter and sister. I'm also your preferred Shaklee Independent Distributor (ID 887121). Apart from treating patients using medicines, I believe in giving our body the best nutrition via food and supplements to maintain health and improve our quality of life. Feel free to whatsapp me at 016-6658245 for consultation.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s