Posted in HEALTH INFO, Heart Diseases, Phytocol ST, PRODUCTS

MENURUNKAN KOLESTEROL CARA MUDAH

Best, kan kalau boleh makan macam-macam tapi tak perlu risau sangat tentang kolesterol?

Kenapa kolesterol tidak bagus untuk kesihatan?

20140713-063305.jpg

Secara purata kita CUMA MEMERLUKAN…

20140713-063426.jpg

TETAPI BIASANYA…

20140713-063523.jpg

Haa.. tu dalam sehari..kalau sebulan, setahun??? Lu pikir lah sendiri… kata Abang Nabil.. heheheh. Sebab tu Shaklee memperkenalkan produk baru bernama PHYTOCOL ST untuk membantu kita mengawal kadar kolesterol dalam darah. Menurut kajian phytosterol (bahan utama Phytocol ST) ini lebih berkesan dalam menurunkan paras kolesterol LDL dan mengurangkan risiko serangan jantung.

20140713-063902.jpg

Meh nak cerita sikit pasal phytosterol..

Phytosterol ni adalah sterol dan stanol daripada sel membran tumbuh-tumbuhan. Biasanya kita boleh dapat phytosterols daripada pelbagai jenis tumbuhan, sayuran dan biji-bijian.

Walaupun phytosterol mempunyai struktur kimia yang hampir sama dengan kolesterol, tetapi, berbeza dengan kolesterol daripada haiwan, Phytosterol tidak diserap dengan baik oleh usus kecil. Jadi ia tidak memasuki salur darah. Ia juga menghalang atau menghentikan penyerapan kolesterol daripada makanan atau kolesterol yang terhasil dari hati ke dalam salur darah.

20140713-063902.jpg

Oleh itu, ia sangat berkesan dalam menurunkan paras kolesterol LDL dalam darah. Ia juga berkesan menghalang pembentukan artherosclerosis – enapan plak pada dinding salur darah yang biasanya terjadi disebabkan kandungan LDL yang tinggi dalam salur darah.

Kenapa perlu risau tentang artherosclerosis?

Bayangkan salur darah anda seperti salur paip. Hari-hari anda curah minyak dalam batang paip tu. Curah air hari-hari, minyak jadi tepu. melekat dalam salur paip. Setiap hari buat macam tu, lama-lama minyak tepu makin tebal, tertutup salur paip.

Kalau salur yang tertutup salur darah ke otak, kita dapat lah stroke. Kalau salur darah ke jantung, dapatlah sakit jantung.

Sebab tu kolesterol ni pembunuh senyap. Silent killer yang berjaya. Sebab dia biasanya tiada symptom, tiba-tiba jadi je. Jadi, mari jaga salur darah anda supaya sihat.

Health is Wealth.

Dapatkan Phytocol-ST sebagai sumber phytosterol anda hari ini juga!!!

 

To order: —> http://bit.ly/phytocol

 

Ieja Ibrahim

016-6658245

Shaklee ID: 887121

ijask@hotmail.com

Fb: Ad-Dina Shop

Advertisements

Author:

A Doctor by profession, a blessed mother of 3, a wife, daughter and sister. I'm also your preferred Shaklee Independent Distributor (ID 887121). Apart from treating patients using medicines, I believe in giving our body the best nutrition via food and supplements to maintain health and improve our quality of life. Feel free to whatsapp me at 016-6658245 for consultation.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s