Posted in SHAKLEE, Shaklee Effects

“SAYA NAK BELI SUPPLEMENT, TAPI BUKAN SHAKLEE”

Assalamualaikum…

Bismillahirrahmanirrahim..

” Saya selalu pening, doktor kata tekanan darah rendah. Dia suggest ambil supplement. Ada suggestion tak? Tapi bukan Shaklee. ”

Heheh.. kebelakangan ni selalu pulak jumpa ayat-ayat macam ni.

Nak cari milk booster, tapi tak nak Shaklee.

Nak supplement, tapi bukan Shaklee..

Pelik dan hairan. Kenapa ye begitu ramai yang dari awal dah set dalam minda; tak suka Shaklee. Saya akui ada banyak lagi pilihan lain kat luar tu. Kalau setakat multivitamin atau prenatal vitamin, berlambak kat farmasi, nak murah nak mahal semua ada. Kalau MLM pulak, Amway, Avon, Tupperware semua ada jual multivutamin sendiri. Banyakkk sangat pilihan kot. Tapi belum pernah lagi jumpa;

Saya nak supplement, tapi bukan Amway, atau Blackmores dan lain-lain.

Apa ye agaknya yang menyebabkan anda berpendapat sedemikian? Pernah kena tipu ke? Atau sebab bosan kat Fb semua dok cerita pasal Shaklee. Atau anda pernah rasa sendiri kesan negatif bila ambil shaklee?? Cer citer sikit. Teringin nak tau..

Hmm… apa pun bagi saya, keperluan nutrient setiap individu secara asasnya sama. Tetapi kadar metabolisme, corak pemakanan, aktiviti, pekerjaan, stress level setiap orang berbeza. Jadi keperluan harian jadi berbeza.

Sama ada anda perlukan supplement, atau tidak, adalah subjektif. Ada orang yang anak 8, fully breastfeed dan masih cun melecun tanpa supplement. (Ada ke? Atau mereka makan jamu? – supplement jugak tu!). Dan ada yang takde anak, tak mengandung pun tapi letih lesu. Kalau rasa memang berjaya makan makanan seimbang setiap hari dengan pengambilan pengawet, pewarna dan perasa tiruan yang minima, Alhamdulillah. Tak perlu ambil supplement.

Dan sama ada anda perlukan Shaklee atau tidak pun, adalah satu perkara yang subjektif. Sebab macam saya kata tadi.. anda ada banyak pilihan lain.

Sama ada vitamin sintetik atau organik.
Syarikat MLM A atau B. Sebab akhirnya yang nak bayar dan makan tu adalah anda, betul tak?

Tapi yang pasti… saya dah JATUH CHENTA DENGAN SHAKLEE!!

Jaminan utamanya:

SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN DAN SENTIASA MESRA ALAM.

Ni Shaklee yang kata tau! Bukan saya kata.

image

image

Dengan lebih USD 300 juta dibelanjakan untuk R&D dan 55 produk yang dipatenkan, pastinya ia antara produk kesihatan yang terbaik di pasaran.

Tak hairanlah bila ramai yang jatuh cinta dengan produk Shaklee setelah mencubanya.

Saya sekeluarga dah rasa kesannya, anda bila lagi??

Ieja
Pengguna tegar supplement SHAKLEE.
016-6658245

Advertisements

Author:

A Doctor by profession, a blessed mother of 3, a wife, daughter and sister. I'm also your preferred Shaklee Independent Distributor (ID 887121). Apart from treating patients using medicines, I believe in giving our body the best nutrition via food and supplements to maintain health and improve our quality of life. Feel free to whatsapp me at 016-6658245 for consultation.

2 thoughts on ““SAYA NAK BELI SUPPLEMENT, TAPI BUKAN SHAKLEE”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s