Posted in Vita C

BIOFLAVANOIDS DAN VITAMIN C

Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, diizinkan Allah bersiaran sekali lagi hari ini. Kelas Nutrisi malam ni adalah tentang bioflavanoids dan alpha tocopherol. Tapi saya nak kongsi tentang bioflavanoids dulu.

Pernah dengar ke bioflavanoids tu apa?
Bioflavanoid ni sebenarnya pigmen dalam tumbuhan yang membantu beri warna pada tumbuhan. Ia juga membantu memelihara memelihara vitamin C dan membantu penyerapan vitamin C ke dalam tubuh. Ia juga merupakan antioksidan kepada tumbuhan. Ye lah tumbuhan kan terdedah pada matahari dan sinar UV, jadi bioflavanoids menjaga tumbuhan dari dirosakkan oleh radikal bebas kesan dari sinar UV tersebut. Dan yanh bestnya, bila kita makan, kita pun akan dapat manfaat antioksidan tu.

image

Tau tak serat putih-putih kat buah oren yang orang (termasuk saya) selalu buang tu? Haa kat situlah paling banyak ada bioflavanoids. Jadi lepas ni tak yah buang tau yang putih-putih tu. Makan je. Bagus untuk kesihatan. Heheh.

Manfaat bioflavanoids

Antara manfaat bioflavanoids selain merupakan antioksidan yang hebat, adalah untuk membantu mengoptimakan fungsi vitamin C dan vitamin E dalam tubuh. Jadi barulah vitamin yang kita ambil dapat di manfaatkan sepenuhnya. 

Ia juga membantu membaiki kesihatan mata, kapilari darah dan jantung. Ia turut membantu menguatkan struktur tisu penyambung dalam tubuh, dan meningkatkan sistem imun.

Sebab tu, Shaklee menghasilkan Vitamin C yang diperkaya dengan bioflavanoids. Supaya kesan daripada vitamin C tu dapat dimanfaatkan sepenuhnya, tambah lagi dengan fungsi bioflavanoids itu sendiri menjadikan Vitamin C Shaklee antara yang paling berkesan dan terbaik di pasaran.

image

image

Bestkan.. sebab Shaklee nak memastikan keberkesanan produknya. Sesuai dengan moto:

Sentiasa selamat, sentiasa berkesan, dan sentiasa mesra alam.

Psst:
Bulan Disember bulan untuk Vitamin C, jadi jangan lupa hubungi saya untuk dapat HARGA BOMBASTIC JATUH TERJUNAM sehingga 31 DISEMBER 2014.

SmS/ Wa – 016-6658245 ( Ieja) SEKARANG JUGA!!!!

Advertisements

Author:

A Doctor by profession, a blessed mother of 3, a wife, daughter and sister. I'm also your preferred Shaklee Independent Distributor (ID 887121). Apart from treating patients using medicines, I believe in giving our body the best nutrition via food and supplements to maintain health and improve our quality of life. Feel free to whatsapp me at 016-6658245 for consultation.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s