Posted in BERHENTI MEROKOK, Omega Guard

Korang Tau Tak #3

image

Assalamualaikum..

Berita baik untuk mereka yang ingin berhenti merokok, dan juga bagi mereka yang inginkan pasangan mereka berhenti merokok.

Boleh ambil OMEGAGUARD!

Menurut kajian ini, pengambilan Omega-3 secara berterusan selama sekurang-kurangnya sebulan dapat mengurangkan ‘craving’ kepada rokok dan berjaya mengurangkan purata 2 batang rokok setiap hari.

Secara mudahnya macam ni, diorang amik 48 orang perokok, bahagi 2 kumpulan. 1 kumpulan bagi omega 3, satu lagi diorang bagi placebo. Sebelum ujian, mereka buat test berapa banyak rokok sehari, dan test untuk menguji tahap ‘craving’ pada rokok. Dia ada tunjuk gambar nak tengok orang tu nak merokok ke tak.

Lepas sebulan, diorang buat lagi test yang sama. Pada kumpulan placebo; tiada perubahan, TETAPI bagi mereka yang mengambil omega 3, masing-masing mengurangkan pengambilan rokok sebanyak 2 batang setiap hari. Walaupun mereka tidak ada niat pun nak berhenti merokok. Tanda-tanda ketagihan nikotin juga berkurangan.

Yang lebih menarik, kesan omega 3 masih berterusan walaupun selepas 30 hari berhenti mengambil omega 3.

Tapi kalau ambil berterusan pun pastinya lebih baik lah kan, sebab manfaat omega 3 sendiri yang baik untuk jantung dan otak.

#kttshaklee
#katakantakkepadarokok

Ieja Ibrahim

Advertisements

Author:

A Doctor by profession, a blessed mother of 3, a wife, daughter and sister. I'm also your preferred Shaklee Independent Distributor (ID 887121). Apart from treating patients using medicines, I believe in giving our body the best nutrition via food and supplements to maintain health and improve our quality of life. Feel free to whatsapp me at 016-6658245 for consultation.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s