Posted in ESP

6 KEISTIMEWAAN SHAKLEE ESP

Ada banyakkkkk protein soya ataupun minuman soya yang berada di pasaran..tetapi kenapa anda MESTI pilih SHAKLEE ESP? Dan kenapa agaknya kami jatuh cinta dengan Shaklee ESP??

Ada ENAM sebab kenapa Shaklee ESP ni lebih superior berbanding protein soya biasa.

image

1 . Mengandungi 14 g protein dalam setiap hidangan ESP.

Dalam setiap hidangan ESP (3sudu besar) mengandungi 14 g protein soya yang berkualiti tinggi, rendah lemak, tanpa laktosa, dan tanpa kolesterol. Kenapa saya kata berkualiti tinggi?  Sebab 1 tin ESP 850g tu dihasilkan daripada 30kg kacang soya. Haa anda bayangkan.. dia tapis yang bagus-bagus je untuk beri kat anda. Kalau protein soya lain, biasanya ada 8g atau 5g protein soya dalam setiap hidangan.

2. Dihasilkan daripada soya bukan GMO di bawah Program Pemeliharaan Identiti (IPP)

Haaa dah apa benda alah pulak ni? GMO maksudnya Genetically Modified Organism. Banyak dah tumbuhan yg dah diubah genetiknya macam jagung, soya, tembikai. Macam soya, hampir 80% soya yang ada sekarang adalah GMO soya. Di bawah IPP, penghasilan soya dikawal ketat dari proses penanaman sampailah ke bahagian pemprosesan. Jadi soya yang digunakan adalah soya organik tanpa hormon tambahan.

3. Biologi lengkap dengan 9 asid amino perlu

ESP mengandungi kesemua 9 jenis asid amino perlu yang diperlukan oleh tubuh bagi menghasilkan protein. Asid amino perlu ini tidak boleh dihasilkan oleh badan, sebaliknya perlu diambil melalui sumber makanan. Sekiranya kita tidak dapat asid amino yang lengkap, sesetengah fungsi badan boleh terjejas kerana asid amino merupakan building block bagi sel-sel dalam badan.

4. Dibasuh menggunakan air

Berbanding kebanyakan protein soya lain yang dibasuh menggunakan alcohol, Shaklee ESP dibasuh menggunakan air bagi mengekalkan keaslian isoflavones di dalamnya seperti genistein dan diadzein.

5. Skor 1.0 untuk PDCAAS

PDCAAS merupakan skor penghadaman protein kepada amino asid. Ia mengukur kemampuan manusia menguraikan protein tersebut kepada amino asid untuk digunakan oleh tubuh. Untuk itu, ESP telah mendapat skor penuh 1.0. Maksudnya semua yang kita makan tu, boleh terurai menjadi amino asid dan boleh digunakan oleh tubuh. Haa tak membazir lah macam tu. Kalau yang skor 0.3, 0.5 ke tu maksudnya badan kita tak boleh nak hadamkan protein tu untuk jadi amino asid.

6. Indeks glisaemik rendah

Indeks glisaemik rendah bermaksud, ia mampu memberikan tenaga dalam jangka masa panjang tanpa menaikkan kandungan gula dalam darah. Jadi, ia sangat sesuai diambil oleh penghidap diabetes bagi membantu mengawal paras gula dalam darah.

Haaa best kan ESP. Sangat istimewa berbanding protein soya lain.

Hanya yang terbaik untuk insan terbaik seperti anda!!

#ESPbest

Jangan lupa beli ye!

image

image

Ieja Ibrahim

Advertisements

Author:

A Doctor by profession, a blessed mother of 3, a wife, daughter and sister. I'm also your preferred Shaklee Independent Distributor (ID 887121). Apart from treating patients using medicines, I believe in giving our body the best nutrition via food and supplements to maintain health and improve our quality of life. Feel free to whatsapp me at 016-6658245 for consultation.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s