Posted in Mealshake

image

Bismillahirrahmanirrahim.. Anak-anak yang kurang selera makan, memang sangat membimbangkan ibu bapa, kan? Atau kadangkala anak kita minta macam-macam makanan, tapi makan sikit, atau tak makan pun. Sakit hati pun ada, kan?

Untuk anak-anak saya, saya ikhtiar dengan berikan Mealshakes shaklee. Campur sedikit dalam susu atau minuman lain. Saya mula ambil bila nampak ada kesan positif pada anak-anak rakan lain yang ambil Mealshakes juga. Alhamdulillah, berkesan menambahkan selera makan anak-anak saya.
Antara manfaat mealshakes ni, ia mengandungi 24 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh. Vitamin B terutamanya membantu menukarkan makanan kepada tenaga. Apabila makanan berjaya ditukar kepada tenaga dan digunakan secara tak langsung ia menyebabkan kita terasa lapar dan ingin makan.

Ia juga diperkaya dengan karbohidrat, lemak  dan protein untuk tumbesaran dan kesihatan anak-anak.

Kandungan seratnya pula membantu mengatasi masalah sembelit di kalangan anak-anak. Terutama anak yang memilih makanan dan kurang gemar makan sayur atau buah-buahan.
Jadi dapat simpulkan di sini, Mealshake membantu anak anda dalam 3 cara:
1. Tingkatkan selera makan
2. Bantu proses tumbesaran
3. Elakkan sembelit.
Menarik, bukan?

image

Kerana itu saya teringin kongsikan manfaat Mealshake dengan 20 ibu yang menghadapi masalah di atas.
Jadi, boleh anda bantu saya sekarang?
ambil handphone dan buka whatapps dan terus taip “anak cergas” dan send ke 016-6658245.

Risau saya, jika anak anda menghadapi masalah lain pula akibat kurangnya zat makanan.

Segera ya whatapps saya. Sebab saya ada ruangan masa bersembang dengan anda sekarang.

#anaksihat #nutrisianak #shakleemealshake #pengedarshakleemelaka
#bertindaksegera #rugitaktry

Ieja Ibrahim

Author:

A Doctor by profession, a blessed mother of 3, a wife, daughter and sister. I'm also your preferred Shaklee Independent Distributor (ID 887121). Apart from treating patients using medicines, I believe in giving our body the best nutrition via food and supplements to maintain health and improve our quality of life. Feel free to whatsapp me at 016-6658245 for consultation.

Leave a Reply

